Zobacz więcej w galerii WGK
WAGONY O TYPIE 156A (klasy business)









Wagony o typie 156A to przedziałowe wagony klasy 1 z przedziałami klasy business, które użytkuje przewoźnik PKP Intercity. Przedział pasażerski zachowany jest w najwyższym standardzie. Siedzenia wewnątrz wagonu są koloru niebieskiego, podłoga jest wyścielona niebieskim dywanem. Pudło wagonu oraz podwozie wykonane jest ze stali węglowej o podwyższonej wytrzymałości i odporności na korozję, spełniającą wszystkie obowiązujące wymagania Karty UIC 566. Wagon został wyposażony w wózki o typie 25ANa z monoblokowymi zestawami kołowymi co pozwala temu wagonowi osiągać prędkość do 200 km/h. Dodatkowo wózek jest wyposażony w elementy, które umożliwiają diagnostykę: temperatury łożysk zestawów kołowych i urządzenia przeciwpoślizgowego. Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej umieszczono układ diagnostyki, który na bieżąco monitoruje poszczególne systemy zamontowane w wagonie.

*) należy mieć na względzie fakt, iż spółka użytkuje inne wagony o typie 156A (ex. 166A oraz 167A). Temat nowych wagonów 156A jest opisany w zakładce "164A / 165A / 166A / 167A"!


DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Wagony o typie 158A, 159A oraz 156A bardzo łatwo zauważyć i odróżnić od innych wagonów eksploatowanych na sieci PLK. Wagon 156A posiada żółty pas przy górnej granicy burty na styku z dachem, który ciągnie się od drzwi z jednej strony wagonu po drugie. Przede wszystkim wagon ten posiada ciemny pas na wysokości linii okien ( przedziału pasażerskiego ). Dach wagony jest ryflowany, drzwi odskokowo przesuwne, aparatura pod wagonem została zabudowana. Wagon posiada elektroniczne tablice kierunkowe, które zostały zamontowane na burcie ( po jednej sztuce na bok ) na linii okien pomiędzy ostatnim, a przedostatnim oknem od przedziału pasażerskiego. Czoło wagonu jest zupełnie inne i odbiega standardem od pozostałych wagonów, które posiada PKP Intercity. Przejścia między wagonowe zostały wykonane z najwyższego standardu firmy HUBNER. Sygnały końca pociągu zostały wykonane z prostokątów, które oświetlają żarówki typu LED, klosz sygnału jest mleczny.

W wagonie znajduje się 6 przedziałów pasażerskich klasy 1 oraz 3 przedziały pasażerskie klasy business. W przedziałach klasy 1 zabudowano po 6 indywidualnych foteli, natomiast w przedziałach klasy business zabudowane są po 4 fotele, pomiędzy którymi centralnie umieszczono stolik. Fotele mają możliwość zmiany pozycji: zmiany kąta odchylenia oparcia, obrotu fotela oraz sterowania oświetleniem i zamykaniem drzwi do przedziału.


WAGONY O TYPIE 157A

Wagony o typie 157A (oznaczone jako 157Aa) to przedziałowe wagony klasy 2, które są przeznaczone do ruchu krajowego i międzynarodowego z prędkością do 200 km/h. Pudło wagonu oraz podwozie wykonane jest ze stali węglowej o podwyższonej wytrzymałości i odporności na korozję, spełniającą wszystkie obowiązujące wymagania Karty UIC 566. Wagon został wyposażony w wózki o typie 25ANa z monoblokowymi zestawami kołowymi. Wagony typu 157Aa przystosowane są do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich i co najważniejsze są pierwszymi wagonami tego typu, które zostały wyprodukowane w Polsce z windą elektryczno- hydrauliczną (jedynym wagonem z windą hydrauliczną był 111Ap-N powstały w 1995 roku w ZNTK Nowy Sącz). Umożliwia ona swobodne przemieszczenie się osób niepełnosprawnych z peronu do wagonu. Przestrzeń wewnętrzna wagonu została podzielona centralnym przedsionkiem wejściowym na dwie strefy. Pierwsza z nich dostosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zaś w części drugiej znajdują się przedziały klasy drugiej. Fotele oraz oparcia wykonane są w kolorze niebieskim. Wagony zaczęły kursować od grudnia 2015 roku na pociągach EIC relacji Warszawa- Szczecin.


DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Wagon 157Aa posiada zielony pas przy górnej granicy burty na styku z dachem, który ciągnie się od drzwi z jednej strony wagonu po drugie. Przede wszystkim wagon ten posiada ciemny pas na wysokości linii okien ( przedziału pasażerskiego ), który został "przerwany" na wysokości drzwi wejściowych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się . Dach wagony jest ryflowany, drzwi odskokowo przesuwne, aparatura pod wagonem została zabudowana. Wagon posiada elektroniczne tablice kierunkowe, które zostały zamontowane na burcie ( po jednej sztuce na bok ) na linii okien. Czoło wagonu jest zupełnie inne i odbiega standardem od pozostałych wagonów, które posiada PKP Intercity. Przejścia między wagonowe zostały wykonane z najwyższego standardu firmy HUBNER. Dodatkową charakterystyczną cechą są właśnie środkowe drzwi wejściowe o powiększonej szerokości, w których umieszczono windę.

ZDJĘCIA

WAGONY O TYPIE 156A


Wagon 156A z oznaczeniem serii A9emnouz (61 51 19-90 047-5) na stacji Warszawa Zachodnia, 13.03.2013 r. Photo by Piotr Kilanowski.


Zdjęcie wagonu 156A z widokiem na przedział klasy business na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 156A z widokiem na przedział klasy business na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 156A z widokiem na przedział klasy business na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 156A z widokiem na przedział pasażerski klasy 1 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)

WAGONY O TYPIE 157Aa


Wagon 157Aa jeszcze bez oznaczenia (157Aa/1: 19826) na stacji Poznań Główny, 19.03.2013 r. Photo by Grzegorz G.


Wagon 157Aa z oznaczeniem serii B9bmnouz (61 51 29-90 038-2) na stacji Poznań Główny, 16.07.2016 r. Photo by Adam Kilian.


Wagon 157Aa z oznaczeniem serii B9bmnouz (61 51 29-90 038-2) na stacji Warszawa Grochów, 17.09.2016 r. Photo by Piotr Kilanowski.


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na przedział dla osób niepełnosprawnych na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na przedział dla osób niepełnosprawnych na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Na zdjęciu widać składane siedzenie oraz dodatkowo panel służący m.in. do sterowania oświetleniem czy klimatyzacją.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na przedział dla osób niepełnosprawnych na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Na zdjęciu widać składane siedzenie oraz dodatkowo panel służący m.in. do sterowania oświetleniem czy klimatyzacją.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na przedział dla osób niepełnosprawnych na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na windę dla osób niepełnosprawnych na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na windę dla osób niepełnosprawnych na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na drzwi wejściowe (z widoczną złożoną windą) dla osób niepełnosprawnych na stacji Warszawa Zachodnia, 02.02.2016 r. Photo by @rysmichala (SSC)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na przedział klasy drugiej na terenie zakładu
H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 157Aa z widokiem na przedział klasy drugiej na terenie zakładu
H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)

PARAMETRY WAGONU

Oznaczenie: A9emnouz
Producent: FPS Poznań
Lata produkcji: od 2009
Długość całkowita: 26,400mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: 50 t
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Liczba miejsc siedzących: 48
Wyprodukowane wagony: 7
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: 25ANa
Hamulce: tarczowe (3 tarcze, 3 komplety mechanizmów zaciskowych hamulca) i szynowe (magnetyczne)
Drzwi: odskokowo przesuwne
Drzwi czołowe: napęd automatyczny
Ogrzewanie: klimatyzacja jednokanałowa (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja)
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna wielonapięciowa wg UIC 550
Organizacja wnętrza: przedziałowy



PARAMETRY WAGONU 157Aa

Oznaczenie: B9bmnouz
Producent: FPS Poznań
Lata produkcji: 2013
Długość całkowita: 26,400mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: 52 t
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Liczba miejsc siedzących: 48+ 2
Wyprodukowane wagony: 2
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: 25ANa
Hamulce: tarczowe (3 tarcze, 3 komplety mechanizmów zaciskowych hamulca) i szynowe (magnetyczne)
Drzwi: odskokowo przesuwne
Drzwi czołowe: napęd automatyczny
Ogrzewanie: klimatyzacja jednokanałowa (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja)
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna wielonapięciowa wg UIC 550
Organizacja wnętrza: przedziałowy



Copyright © bazawagonow.pl 2013- 2017 | Wszystkie prawa zastrzeżone | All right reserved
aleksander.w.majewski@gmail.com