Zobacz więcej w galerii WGK
WAGONY O TYPIE 158A









Wagon pasażerki o typie 158A to wagon klasy 1 o standardzie Z1. Wagony te ze względu na bardzo wysoki standard kursują u przewoźnika PKP Intercity w pociągach kategorii EIC oraz IC. Pudło wagonu oraz podwozie wykonane jest ze stali węglowej o podwyższonej wytrzymałości i odporności na korozję, spełniającą wszystkie obowiązujące wymagania Karty UIC 566.

Wagon został wyposażony w wózki o typie 25ANa z monoblokowymi zestawami kołowymi co pozwala temu wagonowi osiągać prędkość do
200 km/h. Dodatkowo wózek jest wyposażony w elementy, które umożliwiają diagnostykę: temperatury łożysk zestawów kołowych i urządzenia przeciwpoślizgowego. Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej umieszczono układ diagnostyki, który na bieżąco monitoruje poszczególne systemy zamontowane w wagonie. Wagony tego typu są najnowszym taborem we flocie wagonowej przewoźnika PKP Intercity. Wagon jako pierwszy w PKP Intercity posiada na obu końcach urządzenia przejścia między wagonami- mostki przejściowe o podwyższonym komforcie firmy HUBNER. Siedzenia wewnątrz wagonu są koloru niebieskiego, podobnie jak dodatkowe oświetlenie na suficie. Podłoga jest wyścielona niebieskim dywanem.


DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Wagony o typie 158A, 159A oraz 156A bardzo łatwo zauważyć i odróżnić od innych wagonów eksploatowanych na sieci PLK. Wagon 158A jako klasa 1 posiada żółty pas przy górnej granicy burty na styku z dachem, który ciągnie się od drzwi z jednej strony wagonu po drugie. Przede wszystkim wagon ten posiada ciemny pas na wysokości linii okien ( przedziału pasażerskiego ). Dach wagony jest ryflowany, drzwi odskokowo przesuwne, aparatura pod wagonem została zabudowana. Wagon posiada elektroniczne tablice kierunkowe, które zostały zamontowane na burcie ( po jednej sztuce na bok ) na linii okien pomiędzy ostatnim, a przedostatnim oknem od przedziału pasażerskiego. Czoło wagonu jest zupełnie inne i odbiega standardem od pozostałych wagonów, które posiada PKP Intercity. Przejścia międzywagonowe zostały wykonane z najwyższego standardu firmy HUBNER. Sygnały końca pociągu zostały wykonane z prostokątów, które oświetlają żarówki typu LED.


WAGONY O TYPIE 159A








Wagony o typie 159A to bezprzedziałowe wagony klasy 2 o standardzie Z1- Ap, które użytkuje przewoźnik PKP Intercity. Komfort jest bardzo wysoki, wagon jest bliźniaczą konstrukcją wagonu 158A. Przedział pasażerski zachowany jest w najwyższym standardzie. Siedzenia wewnątrz wagonu są koloru niebieskiego, oświetlenie na suficie jest w kolorze zielonym, a podłoga jest wyścielona niebieskim dywanem. Pudło wagonu oraz podwozie wykonane jest ze stali węglowej o podwyższonej wytrzymałości i odporności na korozję, spełniającą wszystkie obowiązujące wymagania Karty UIC 566. Wagon został wyposażony w wózki o typie 25ANa z monoblokowymi zestawami kołowymi co pozwala temu wagonowi osiągać prędkość do 200 km/h. Dodatkowo wózek jest wyposażony w elementy, które umożliwiają diagnostykę: temperatury łożysk zestawów kołowych i urządzenia przeciwpoślizgowego. Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej umieszczono układ diagnostyki, który na bieżąco monitoruje poszczególne systemy zamontowane w wagonie.

Wagony jako pierwsze w PKP Intercity posiadają na obu końcach urządzenia przejścia między wagonami- mostki przejściowe o podwyższonym komforcie firmy HUBNER. 159A są to jedne z najnowocześniejszych wagonów we flocie przewoźnika PKP Intercity.


DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Dostawy zaczęto realizować w 2010 roku (dostarczono trzy wagony typu 158A oraz również trzy typu 159A bez 5 sztuk 159A oraz trzy typu 156A). Wagony o typie 158A, 159A oraz 156A bardzo łatwo zauważyć i odróżnić od innych wagonów eksploatowanych na sieci PLK. Wagon 159A jako klasa 2 posiada zielony pas przy górnej granicy burty na styku z dachem, który ciągnie się od drzwi z jednej strony wagonu po drugie. Przede wszystkim wagon ten posiada ciemny pas na wysokości linii okien ( przedziału pasażerskiego ). Dach wagony jest ryflowany, drzwi odskokowo przesuwne, aparatura pod wagonem została zabudowana. Wagon posiada elektroniczne tablice kierunkowe, które zostały zamontowane na burcie ( po jednej sztuce na bok ) na linii okien pomiędzy ostatnim, a przedostatnim oknem od przedziału pasażerskiego. Czoło wagonu jest zupełnie inne i odbiega standardem od pozostałych wagonów, które posiada PKP Intercity. Przejścia między wagonowe zostały wykonane z najwyższego standardu firmy HUBNER. Sygnały końca pociągu zostały wykonane z prostokątów, które oświetlają żarówki typu LED, klosz sygnału jest mleczny.


ZDJĘCIA

WAGONY O TYPIE 158A


Wagon 158A z oznaczeniem serii A9mnopuz (61 51 19-90 056-6) na stacji Warszawa Grochów, 28.11.2015 r. Photo by Adam Kilian.


Wagon 158A z oznaczeniem serii A9mnopuz (61 51 19-90 043-4) na stacji
Wien-Meidling, 21.07.2012 r. Photo by Piotr Kilanowski.


Zdjęcie wagonu 158A z widokiem na część pasażerską klasy 1 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 158A z widokiem na część pasażerską klasy 1 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 158A z widokiem na część pasażerską klasy 1 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)

WAGONY O TYPIE 159A


Wagon 159A z oznaczeniem serii B9mnopuz (61 51 29-90 016-8) na stacji Warszawa Wschodnia, 2.04.2011 r. Photo by Piotr Kilanowski.


Wagon 159A z oznaczeniem serii B9mnopuz (61 51 29-90 019-2) na stacji Warszawa Wschodnia, 01.06.2014 r. Photo by Adam Kilian


Wagon 159A z oznaczeniem serii B9mnopuz (61 51 29-90 030-9) na stacji Warszawa Grochów, 28.11.2015 r. Photo by Adam Kilian


Zdjęcie wagonu 159A z widokiem na część pasażerską klasy 2 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 159A z widokiem na część pasażerską klasy 2 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 159A z widokiem na część pasażerską klasy 2 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)


Zdjęcie wagonu 159A z widokiem na część pasażerską klasy 2 na terenie zakładu H. Cegielski- Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Photo by Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. (www.fpspoznan.pl)
PARAMETRY WAGONU 158A

Oznaczenie: A9mnopuz
Producent: FPS Poznań
Lata produkcji: od 2009
Długość całkowita: 26,400mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: 50 t
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Liczba miejsc siedzących: 54
Wyprodukowane wagony: 7
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: 25ANa
Hamulce: tarczowe (3 tarcze, 3 komplety mechanizmów zaciskowych hamulca) i szynowe (magnetyczne)
Drzwi: odskokowo przesuwne
Drzwi czołowe: napęd automatyczny
Ogrzewanie: klimatyzacja jednokanałowa (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja)
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna wielonapięciowa wg UIC 550
Organizacja wnętrza: bezprzedziałowy



PARAMETRY WAGONU 159A

Oznaczenie: B9mnopuz
Producent: FPS Poznań
Lata produkcji: od 2009
Długość całkowita: 26,400mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: 50 t
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Liczba miejsc siedzących: 72
Wyprodukowane wagony: 16
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: 25ANa
Hamulce: tarczowe (3 tarcze, 3 komplety mechanizmów zaciskowych hamulca) i szynowe (magnetyczne)
Drzwi: odskokowo przesuwne
Drzwi czołowe: napęd automatyczny
Ogrzewanie: klimatyzacja jednokanałowa (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja)
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna wielonapięciowa wg UIC 550
Organizacja wnętrza: bezprzedziałowy



Copyright © bazawagonow.pl 2013- 2017 | Wszystkie prawa zastrzeżone | All right reserved
aleksander.w.majewski@gmail.com