Zobacz więcej w galerii WGK
WAGONY O TYPIE 168A









Wagony 168A należy ściśle wiązać z ogłoszonym w roku 2012 przetargiem na modernizację 68 wagonów osobowych. W części nr 3 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem było "wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A" najkorzystniejszą ofertę złożył nowosądecki NEWAG. W wyniku modernizacji powstał wagon bezprzedziałowy, który jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych (np. rampa wjazdowa). Wagony posiadają dwie toalety z systemem zamkniętym, z których jedna jest w pełni przystosowana dla osób niepełnosprawnych poprzez zastosowanie chociażby większych drzwi przesuwnych z napędem elektrycznym. Ponadto wagon wyposażono w gniazdka 230V przy każdym z foteli czy np. elektroniczny system informacji pasażerskiej.

DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Wagon 168A odróżnia się od swoich poprzedników (111A, 112A) chociażby nowym designem. W wewnątrz zastosowano ciekawy, nowy design sufitu. Nad siedzeniami zamontowano półki bagażowe oraz wieszaki na kurtki, a przy wejściu do przedziału pasażerskiego półki na większy bagaż. Z zewnątrz zauważyć można drzwi odskokowo przesuwne, elektroniczną tablicę kierunkową zamontowaną na drzwiach wejściowych po jednej sztuce na burtę wagonu oraz LEDowe sygnały końca pociągu. Dach wagonu jest ryflowany, aparatura pod wagonem została zabudowana. Wagon posiada okna wklejane, które są uchylne na zasadzie "lufcików" w układzie 8 po jednej stronie wagonu oraz 6 po drugiej (+2 jako "okna" od WC). W 2016 roku wagony z I etapu modernizacji (68 wagonów) zaczęły przechodzić rewizje na poziomie 4-tym w dwóch zakładach: w Idzikowiach oraz na warszawskim Grochowie w Remtraku.

Początkowo wagony 168A można było spotkać na pociągach IC: Kossak, Dolnoślązak, Światowid czy Szunker.

ZDJĘCIA


Wagon 168A podczas prezentacji na stacji Poznań Główny, 10.2013 r.
Photo by Aleksander Majewski


Wagon 168A podczas prezentacji na stacji Poznań Główny, 10.2013 r.
Photo by Aleksander Majewski
PARAMETRY WAGONU

Oznaczenie: B7bnopuz
Producent: NEWAG S.A.
Lata produkcji: 2013
Długość całkowita: 24,500mm
Szerokość wagonu: 2,884mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: ok. 43 t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Liczba miejsc siedzących: 56
Wyprodukowane wagony: 10
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: 4ANcS
Hamulce: systemu Oerlikona, klockowe
Drzwi: odskokowo przesuwne, elektro pneumatyczne
Drzwi czołowe: suwane, elektro- pneumatyczne
Ogrzewanie: elektryczne nawiewne, klimatyzacja dwukanałowa
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna typu PSM-50W3M
Organizacja wnętrza: bezprzedziałowy



Copyright © bazawagonow.pl 2013- 2017 | Wszystkie prawa zastrzeżone | All right reserved
aleksander.w.majewski@gmail.com