Zobacz więcej w galerii WGK
WAGONY O TYPIE 170A









Powstanie wagonów osobowych typu 170A należy ściśle wiązać
z II etapem modernizacji wagonów (łącznie projekt założył modernizację 150 sztuk wagonów), który w całości został zlecony bydgoskiej Pesie (część wagonów zmodernizowano w Mińsku Mazowieckim). Nowy typ wagonów 170A to nic innego jak zmodernizowane znane wszystkim wagony rodziny Görlitz90, które na PKP zaczęły trafiać od czerwca 1990 roku w sile 70 sztuk. Do modernizacji trafiło 35 sztuk. Omówione poniżej dwa trzy typy wagonów 170A/171A/172A przypisane zostały według projektu modernizacji wagonów na trasę Przemyśl- Szczecin.

DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Dach wagonu jest gładki, nieryflowany (podobnie jak fabryczne Görlitz90). Część wagonów nadal posiada na obu końcach wagonu charakterystyczne ścięte narożniki, pozostałe zaś narożniki mają zaokrąglone. Światła czołowe zostały umieszczone wyżej w stosunku do fabrycznego modelu. Na wysokości drzwi wejściowych pod pokładem umieszczono zbiorniki na fekalia, natomiast na każdych drzwiach bocznych umieszczono elektroniczne wyświetlacze. Aparatura pod wagonem w całości została zabudowana. Od strony korytarza znajdują się trzy okna awaryjne (trzecie od ściany szczytowej oraz środkowe okno), pozostałe są otwierane metodą uchylną. Na dachu zamontowano anteny wzmacniające sygnał oraz okrągłe pokrywy od wywietrzników. Wagony otrzymały obowiązujące obecnie barwy przewoźnika. Wagony przypisano do Wrocławia, Krakowa oraz w ramach ich oddelegowania część trafiła do Szczecina.



WAGONY O TYPIE 171A

Nowy typ 171A to zmodernizowane wagony 136A. Podobnie jak wyżej wspomniane wagony 170A, powstały w wyniku modernizacji z etapu II
(150 sztuk wagonów). Do modernizacji, którą podjęła się bydgoska Pesa
wysłano 8 sztuk 136A. Początkowo wszystkie osiem zmodernizowanych wagonów przypisano do stacji macierzystej Wrocław Główny z datą modernizacji przypadającą na dzień 18.06.2015. Po nowym rozkładzie jazdy 2015/2016 wagony zmieniły swoją stację macierzystą na Kraków Główny.

DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Dach wagonu pozostał ryflowany, na wysokości drzwi wejściowych pod pokładem umieszczono zbiorniki na fekalia, natomiast na każdych drzwiach bocznych umieszczono elektroniczne wyświetlacze. Aparatura pod wagonem
w całości została zabudowana. Dolne krawędzie (narożniki), które otaczają drzwi od strony czoła pozostały zaokrąglone (pierwotna wersja 136A).
Na dachu zamontowano anteny wzmacniające sygnał oraz okrągłe pokrywy od wywietrzników. Co ciekawe wagony otrzymały oznaczenie "50 51" co obecnie przekreśla ich możliwość kursowania poza granicami Polski.



WAGONY O TYPIE 172A

Z kolei nowy typ 172A (oznaczone jako 171A) to zmodernizowane wagony 134Ab. Do modernizacji wysłano dwa wagony, które przypisano do stacji Wrocław.









ZDJĘCIA


Wagon 170A z oznaczeniem serii B11mnouz (51 51 21-70 011-3) czeka na końcowy odbiór na terenie zakładu Pesa Bydgoszcz S.A., 20.06.2015 r.
Photo by Adam Kilian


Wagon 170A serii B11mnouz (61 51 21-70 037-6) na terenie zakładu Pesa Bydgoszcz S.A., 10.08.2015 r. Photo by Adam Kilian


Zmodernizowane wagony 170A oraz 171A na terenie zakładu Pesa Bydgoszcz S.A., 28.02.2015 r. Photo by Adam Kilian


Zmodernizowany wagon 170A (bez ściętych narożników na końcu wagonu) czeka na końcowy odbiór na terenie zakładu Pesa Bydgoszcz S.A., 20.06.2015 r. Photo by Adam Kilian


Wagon Görlitz90 (51 51 21-70 032-9) przeznaczony na modernizację oczekuje swojej kolejki na terenie zakładu Pesa Bydgoszcz S.A., 23.05.2015 r.
Photo by Adam Kilian


Wagon 170A serii B11mnouz (61 51 21-70 042-6) na stacji Rzeszów, 13.02.2016r.
Photo by Adam Kilian


Zmodernizowany wagon 171A serii B11mnouz (50 51 21-70 182-3) czeka na końcowy odbiór na terenie zakładu Pesa Bydgoszcz S.A., 20.06.2015 r.
Photo by Adam Kilian


Wagon 171A (podtyp 171A) serii Bc10mnouz (61 51 50-70 004-0) na stacji Bydgoszcz Główna, 02.04.2015 r.
Photo by Jeffrey Dobek


Wagon 171A (podtyp 171A) serii Bc10mnouz (61 51 50-70 004-0) na stacji Bydgoszcz Główna, 02.04.2015 r.
Photo by Jeffrey Dobek
PARAMETRY WAGONU 170A

Oznaczenie: B11mnouz
Producent: PESA Bydgoszcz S.A.
Lata produkcji: 2015
Długość całkowita: 26,400mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: 52 t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Liczba miejsc siedzących: -
Wyprodukowane wagony: 35
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: GP200S
Hamulce: tarczowe
Drzwi: odskokowo- przesuwne
Drzwi czołowe: napęd pneumatyczny, dwuskrzydłowe
Ogrzewanie: klimatyzacja jednokanałowa (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja)
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna
Organizacja wnętrza: przedziałowy


PARAMATERY WAGONU 171A

Oznaczenie: B11mnouz
Producent: PESA Bydgoszcz S.A.
Lata produkcji: 2015
Długość całkowita: 26,400mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: - t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Liczba miejsc siedzących: -
Wyprodukowane wagony: 8
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: MD523
Hamulce: tarczowe
Drzwi: odskokowo- przesuwne
Drzwi czołowe: napęd pneumatyczny, dwuskrzydłowe
Ogrzewanie: klimatyzacja jednokanałowa (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja)
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna
Organizacja wnętrza: przedziałowy


PARAMATERY WAGONU 172A

Oznaczenie: Bc10mnouz
Producent: PESA Bydgoszcz S.A.
Lata produkcji: 2015-2016
Długość całkowita: 26,400mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: - t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Liczba miejsc siedzących: -
Wyprodukowane wagony: 2
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: MD523
Hamulce: tarczowe
Drzwi: odskokowo- przesuwne
Drzwi czołowe: napęd pneumatyczny, dwuskrzydłowe
Ogrzewanie: klimatyzacja jednokanałowa (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja)
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna
Organizacja wnętrza: przedziałowy



Copyright © bazawagonow.pl 2013- 2017 | Wszystkie prawa zastrzeżone | All right reserved
aleksander.w.majewski@gmail.com