Zobacz więcej w galerii Flickr
WAGONY O TYPIE 174A









W kwietniu 2017 roku, spółka PKP Intercity S.A. ogłosiła przetarg
na modernizację 60 wagonów typu 111A z możliwością rozszerzenia zamówienia
o kolejne 30 sztuk. Modernizację zlecono poznańskiemu zakładowi FPS Sp. z o.o. Do modernizacji trafiły tylko wagony 111Aw wyprodukowane w latach 1987- 1988. W październiku 2018 roku PKP IC poinformowało o zastosowaniu prawa opcji, dzięki któremu ilość zmodernizowanych wagonów zwiększyła się do 90 sztuk.
5 sierpnia 2018 pierwszy zmodernizowany wagon 174A (jeszcze z numerem fabrycznym 18718) wyjechał z Poznania do Warszawy celem przeprowadzenia niezbędnych prób oraz testów. Wagon ostatecznie odebrano 9 listopada 2018 roku
i przypisano do stacji macierzystej Wrocław. Początkowo wagony trafiały do Wrocławia oraz Szczecina. "Końcówka" serii łącznie z prawem opcji to 30 sztuk wagonów, które przypisano do Warszawy. Zakładowi udało się zmodernizować wszystkie 90 sztuk wagonów na 5 miesięcy przed terminem. Ostatnie dwa wagony trafiły do Warszawy z datą zakończenia modernizacji przypadającą na dzień 31 grudnia 2019.

Wagon 174A (podtyp 111A-10) posiada 10 przedziałów pasażerskich,
w którym znajduje się 6 foteli z możliwością regulacji położenia. Wagony wyposażono w nowe wózki produkcji FPS typu 25AN4 (bez hamulca szynowego).
W przedziale natomiast zamontowano gniazdka elektryczne, ładowarki USB
oraz panele pozwalające sterować temperaturą i oświetleniem. Ponadto wagon posiada pełną diagnostykę stanu urządzeń wagonu. Dzięki panelowi operatorskiemu, obsługa ma do możliwość zlokalizowania różnych usterek wagonu, podglądu stanu urządzeń w przedziałach, stanu klimatyzacji, przetwornicy, WC, świateł końca pociągu, drzwi bocznych oraz czołowych, stanów alarmowych przegrzanych maźnic itp. Z poziomu panelu wykonać można test sygnalizacji grzania łożysk osiowych. Wagon wyposażono również w system selektywnego otwierania drzwi wejściowych firmy Rawag. Wagon posiada system monitoringu, oczywiście klimatyzację, dwie toalety w systemie zamkniętym. Dopuszczalna prędkość maksymalna wagonu to 160 km/h.


DODATKOWY OPIS, ROZPOZNANIE WAGONU ORAZ CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

Cechą rozpoznawczą wagonu 174A to niewątpliwe czarny pas okienny
oraz nowe wózki z rodziny 25AN. Dodatkowo (podobnie jak w wagonach 144A pod modernizacji w FPS) drzwi czołowe wagonu są koloru niebieskiego. Końcówki sygnału pociągu wykonano w technologii LED z możliwością zapalenia również białych świateł.

Grafika: @G0KU

ZDJĘCIA

PARAMETRY WAGONU

Oznaczenie: B10nouz
Producent: FPS Sp. z o.o.
Lata produkcji: 2018
Długość całkowita: 24,500mm
Szerokość wagonu: 2,824mm
Wysokość wagonu: 4,050mm
Masa służbowa: 51 t
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Liczba miejsc siedzących: 60
Wyprodukowane wagony: 90
Właściciel: PKP Intercity S.A.

Typ wózków: 25AN4
Hamulce: tarczowe
Drzwi: odskokowo przesuwne (Rawag)
Drzwi czołowe: napęd pneumatyczny
Ogrzewanie: klimatyzacja dwukanałowa, ogrzewanie elektryczne
Zasilanie wagonu: przetwornica statyczna (APS Energia)
Organizacja wnętrza: przedziałowy



Copyright © bazawagonow.pl 2013- 2020 | Wszystkie prawa zastrzeżone | All right reserved
aleksander.w.majewski@gmail.com