Spis wagonów restauracyjnych 406A oraz 407A

Powstanie wagonów 406A należy wiązać bezpośrednio z połączeniem kolejowym „Jan Kiepura”. Ówczesne PKP Intercity nie posiadało wagonów restauracyjnych, które mogłyby kursować z prędkością 200 km/h, a takowa prędkość rozwijana jest u naszych zachodnich sąsiadów. Przewoźnik zdecydował się na przebudowanie dwóch wagonów klasy 1 typu Z1A (z 1996 roku) podczas naprawy głównej. Przebudowa była gruntowna, ponieważ zmieniono zarówno układ wnętrza jak i wygląda zewnętrzny wagonów. Kolejne wagony powstały w wyniku modernizacji w 2011 roku, w 2015, 2016 oraz 2020.
Wagony o typie 407A zostały wyprodukowane przez zakłady FPS w Poznaniu. Są to wagony restauracyjne, który są przeznaczone do ruchu krajowego i międzynarodowego z prędkością 200 km/h po torach o szerokości 1435mm. Wagony restauracyjne typu 407A są to pierwsze w Polsce wagony restauracyjne wyprodukowane od ponad 30 lat.
SPIS WAGONÓW 406A

SPIS WAGONÓW 407A

