Zobacz więcej w galerii Flickr
DOSTAWA 14 NOWYCH WAGONÓW DLA PKP INTERCITY S.A.









W 2008 roku spółka PKP Intercity S.A. ogłosiła przetarg na dostawę
30 nowych wagonów standardu Z1. Zamówienie obejmowało produkcję wagonów: 6 sztuk klasy pierwszej (trzy przedziałowe, trzy bezprzedziałowe) oraz 11 klasy drugiej (osiem bezprzedziałowych oraz 3 przedziałowe z mozliwością przewozu osób niepełnosprawnych), 10 wagonów sypialnych oraz 3 gastronomicznych. Ostatecznie zdecydowano się na zakup jedynie 17 sztuk:
3 wagonów 156A- przedziałowe pierwszej klasy z trzema przedziałami BC
3 wagonów 157A- przedziałowe klasy 2 z przedziałem dostosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych
3 wagonów 158A- bezprzedziałowe klasy 1
8 wagonów 159A- bezprzedziałowe klasy 2

Z powodu złej kondycji finansowej spółki PKP IC zdecydowano się na mocy porozumienia zakupić 14 sztuk wagonów, rezygnując z dostaw wagonów 157A.
We wrześniu 2009 roku na targach TRAKO w Gdańsku, Cegielski zaprezentował wagon bezprzedziałowy 158A (oznaczony jako 158A-001). Wagon wyróżniał się nowoczesnym designem w środku jak i na zewnątrz. Wszystkie wagony 158A opuściły zakład w styczniu 2010 roku. W maju 2010 odebrano dwie pierwsze "bezprzedziałówki" 159A, w październiku jeden. Pozostałe pięć sztuk dostarczono
w 2011 roku. Wagony 156A pojawiły się w spółce PKP IC dopiero w 2012 roku.

O stronie

Bautzen to baza osobowych wagonów kolejowych, dzięki której będziesz mógł zasięgnąć fachowej wiedzy z zakresu taboru kolejowego,
a konkretnie- wagonów osobowych.
Zapraszam do współpracy!



Copyright © bazawagonow.pl 2013- 2021 | Wszystkie prawa zastrzeżone | All right reserved
aleksander.w.majewski@gmail.com